donderdag 15 mei 2014

Opkikker potjes

Leuke potjes om iemand even een opkikkertje te geven die het op dat moment even kan gebruiken!


WAT HEB JE NODIG!

* Restjes katoen  Groen en Wit en zwart voor de mond
* Haaknaald 2,5 of 3
* Beetje fiberfill om de oogjes op te vullen
* Leeg glazen klein babyvoeding potje
* Lintje
* Lijm

* 2 zwarte veiligheid oogjes (of zwarte kraaltjes of iets dergelijks)



OOGJES VAN DE KIKKER (2x)

1.   Magische ring met daarin 6 vasten
2.   In elke v, 2v haken, herhalen  ( 12v)
3.   1v, 2v in de volgende v haken, herhalen  ( 18v)
4.   2v, 2v in de volgende v haken, herhalen  ( 24v)
5.   ( 24v)
6.   (24v)
7.   2v, 2v samenhaken, herhalen  ( 18v)

KLEUR WISSELEN NAAR WIT

8.   18 vasten
9.   1v. 2v samen haken, herhalen  ( 12v )
10. 12 vasten

Het oogje lichtopvullen.

11. 2v samenhaken  ( 6v )
12.  De draad door de 6 overgebleven steken heen trekken en afhechten.

13.  Oogjes in het witte gedeelte vastmaken.



DEKSEL OMHAKEN

1. Magische ring met daarin 6 vasten
2. in elke v, 2v haken, herhalen (12v)
3. 1v, 2v in de volgende v haken, herhalen (18v)
4. 2v, 2v in de volgende v haken, herhalen (24v)
5. 3v, 2v in de volgende v haken, herhalen (30v)
6. 4v, 2v in de volgende v haken, herhalen (36v)
7. 5v, 2v in de volgende v haken, herhalen (42v)
8. t/m  13  ( 42 v)
9. Even passen of het hoesje mooi om het dekseltje past, afhechten en draad netjes wegwerken.

Ik heb er nog een mooi randje omheen gehaakt:
3 lossen haken en een half stokje door de eerste losse haken, 1 vaste van de laatste toer overslaan en met een halve vaste in de volgende vast maken, zo helemaal rond.



AFWERKING!

Met een zwarte draad een mond maken op de rand van het gehaakte hoesje, ongeveer 17 steken lang, je kan het ook borduren, wat je zelf het leukst vindt.
Naai de 2 ogen op het hoesje vast.
Doe een beetje lijm op de deksel en trek het hoesje er overheen en druk het een beetje vast, zo gaat het hoesje niet meer schuiven.
Versier het potje met een leuk lintje en een label.





Bron:
www.bizzybeeklaske.blogspot.nl/

20 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee. Ik kan zelf niet haken, helaas. Ben altijd een beetje jaloers op mensen die dat zo mooi kunnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als je het echt zou graag willen op youtube staat de basis haken misschien kun je daar eens kijken :) en stapje voor stapje leren !
      begin bijvoorbeeld met losse ?
      en dan vasten haken
      en dan halve vaste
      en dan begin je met stokjes?
      etc als je dat allemaal onder de knie heb kan je vast wel iets maken !

      Verwijderen
  2. Ik zag dit laatst in een hobbywinkel! Wat een ontzettend leuk patroon! Hartelijk dank voor het delen. Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk patroon, heb er een vriendin heel blij mee gemaakt. Heb 'm ook op mijn blog gezet, met een linkje naar jou. Hoop dat je dat oke vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jacqueline, leuk je opkikkerpotje! Ik heb hem ook gemaakt en geplaatst op mijn blogspot waar ik net mee begonnen met jouw link erbij. Hoop dat je even komt kijken, ik zie dat je ook foto's maakt en dat is ook een hobby van mij. Hier de link: http://sietskeshobbys.blogspot.nl/ groetjes Sietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor jullie reactie's!
    Ik zal zeker op jullie blogs gaan kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi Jacqueline,
    ik heb al meerdere mensen blij gemaakt met een Opkikkertje.
    als ze opgekikkerd zijn.....geven zij hem aan een volgende persoon die hem kan gebruiken.

    Guus

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi Jacqueline,
    ik heb al meerdere mensen blij gemaakt met een Opkikkertje.
    als ze opgekikkerd zijn.....geven zij hem aan een volgende persoon die hem kan gebruiken.

    Guus

    BeantwoordenVerwijderen
  8. het blijft mooi als traktaties. potjes en embleem is voor mij probleem. smile

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo,

    Ik snap de ogen niet... Ze moeten in het witte gedeelte maar dan kan je niet meer bij de achterkant om de ogen dicht te maken?! Hoe doen jullie dat??

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi.
    ik eindig met het witte gedeelte.
    ik gebruik veiligheidsoogjes.
    het afsluit stukje doe je in het gat.trek flink samen.het oogje zit dan aan de buitenkant.
    ik naai de bol vast.ik lijm het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi.
    ik eindig met het witte gedeelte.
    ik gebruik veiligheidsoogjes.
    het afsluit stukje doe je in het gat.trek flink samen.het oogje zit dan aan de buitenkant.
    ik naai de bol vast.ik lijm het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoe groot moeten de oogjes zijn? Hoeveel mm?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Is er ook een filmpje van. Hoe je het maakt. Dan graag. Want ze zijn super mooi.

    Mvg monique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Is er ook een filmpje van. Hoe je het maakt. Dan graag. Want ze zijn super mooi.

    Mvg monique

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bedankt, ik heb hem ook gehaakt en op mijn blog een foto geplaatst en verwezen naar jou patroon. nellscreaties.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I really want to make this frog jar topper but I need the pattern to be translated to English!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ZOu je het patroon kunnen weghalen, alstublieft mijn blog bestaat niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen